неделя, 17 януари 2016 г.

Чийзкейк с дюли


За това тук ми хрумна идеята , когато търсих варианти да оползотворя останалите у дома дюли, преди да са се самоунищожили. Търсих предложения в пространството, но тъй като нищо не излезе като резултат, реших просто да опитам. Както обикновено правя, набелязвам си група от гости, върху които ще проведа експеримента и така получавам и обратна връзка става ли това дето си мисля или не става. И после при успех, с чиста съвет мога да кажа:"Опитайте!". Случая е точно такъв, макар детската аудитория да не се прехласна. Аз тях не ги ценя много като експерти, така или иначе. Снимките не са най-хубавите на света, леко раздробени, но вкусът е чудесен.



Продукти:

* 1 пакет какаови бисквити;
* 1 пакет масло (125гр.);
* 1 яйце;
* 1 1/2 кутия крем сирене ("Филаделфия");
* 3 дюли;
* захар на вкус;
* сокът на 1/2 лимон
* щипка канела;
* 1 ч.л. желатин;



Приготвяне:

Смиламе бисквитите, добавяме яйцето и маслото и забъркваме на тесто. Разпределяме върху тортена форма и запичаме за 10 минути на 200 градуса във фурна. Оставяме да изстине.
Разбиваме крем сиренето със захар на вкус и когато бисквитената основа е охладена напълно, разпределяме върху нея. Поставяме в хладилник да стегне малко.



Нарязваме дюлите на парчета и ги поставяме в 100 мл вряща вода със 100 гр. захар. Оставяме ги да омекнат и сокът да се поизпари. Добавяме щипка канела и сока на 1/2 лимон, разбъркваме и към тях добавяме предварително накиснат в малко вода, 1ч.л. желатин. Разбъркваме добре и отцеждаме дюлите от сока. Когато се охладят и може да се работи с тях, ги нарязваме на по-симпатични парченца, подреждаме върху слоя крем сирене и отгоре изливаме сока. Отново поставяме в хладилник и когато стегне, е готов за хапване.

17 коментара:

  1. Е, ама кога ще ме набележиш и мен?!:)))) Мога да ти кажа, че аз това чудо тук го оценявам само по снимките! Впечатли ме, Марте! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  2. Бижу! Ако щеш вярвай, Марте, но дюла не съм нахапала тази година, дори и сладкото в избата забравихме. Добре че си ти да ме подсетиш така вкусно, че и да ме поблазниш с този разкошен чийзкей. Пък и на снимките какво им е? На мен много ми харесват, още повече че си мисля сега дали ще намеря дюли. :))

    ОтговорИзтриване
  3. Мартич, съжалявам, че не съм била наблизо!
    Обичам всичко с дюли, а за чийз да не говорим!
    Зашеметяваща прегръдка от силния морски вятър ;)

    ОтговорИзтриване
  4. Олееее,разтопи ми погледа от удоволствие,Марте!На чийзкейк не отказвам,ама никак!Разкошен е!Хубава неделя,скъпа!

    ОтговорИзтриване
  5. Ааа! Това е страхотно! Представям си колко е ароматно. Супер ти е идеята, Мъхче. Като всички останали де.

    ОтговорИзтриване
  6. Е не можа ли по-рано да се сетиш за този десерт-дюлите са отдавна на желе....Но за следващата реколта знам къде да търся рецепта чийзкейк с дюли.Изглежда доста вкусничко Марте ,а и на твоите детски дегустатори сигурно им е харесал.

    ОтговорИзтриване
  7. Обожавам чийзкейк, а като гледам този е станал великолепен. А снимките изобщо не са раздробени. Въобразяваш си!
    Усмихната седмица!

    ОтговорИзтриване
  8. Изглежда разкошно, Марта! Добре сте се подсладили! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  9. Изглежда чудесно!Имам доволно количество домашен конфитюр от дюли....това ще е следваащия ни десерт.Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. Марте,
    много изкушаващ чийзкейк с дюли.Много интересно и вкусно предложение.Благодаря за идеята.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  11. Марте, с удоволствие бих хапнала поне две парчета от това изкусително и ароматно десертче!

    ОтговорИзтриване
  12. Трепач е, Марте! Не съм си и помисляла, че може с дюли да се направи чийзкейк :) Щезарадвам младежа у нас, че и в къщи се намират дюли с кратък вече срок на годност :)
    Поздрави и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  13. Мммм, перфектна комбинация! Абсолютно съм убедена в това, защото скоро хапнахме сирена с желе от дюли! Снимките ти са апетитно приканващи,както винаги! Усмивка и хубава събота и неделя! Ние да му мислим сега откъде ще търсим дюли с парченца :)

    ОтговорИзтриване
  14. Марта,изглежда страхотно :)! Аз обожавам чийз и ще пробвам тази рецепта ♡!

    ОтговорИзтриване
  15. Този чийзкейк със сигурност е не само в историята, ами и в нечии спомени... Ама пък не пречи да се порадвам на апетитните снимки, нали?! :) Много ти е вкусно вкъщи - пак и отново!
    Прегръдки, Мартичка!

    ОтговорИзтриване
  16. Много апетитно и дъхаво ми се струва! Чудно предложение, Марте!

    ОтговорИзтриване