неделя, 25 август 2013 г.

Шоколадово-кокосов сладкиш

Обикновено като реша да снимам храна, нямам никаква предварителна идея как точно ще го направя. Слагам една от трите си чинии на масата и поглеждам през визьорчето. Тогава ми хрумва идеята какъв цвят да сложа до чинията, после като погледна пак, я слагам другаде и така лека-полека след 4-5 поглеждания си допълвам финалната снимка. Ако нищо не видя в рамките на 5 минути, значи няма какво да се пъна, по-хубава така или иначе няма да стане и просто щракам. За какво казвам всичко това?- Онзи ден намерих една книжка с шоколадови десерти у дома, която ми бяха подарили преди 2-3 години. Избрах си един, направих го и седнах да го снимам. И така хубаво си бях подредила нещата- за фон взех току що изгладената риза на половинът, палнах едно фенерче, позиционирах чинийката срещу бялата врата и някак си се върнах на морето.
И после.... после с целия си акъл взех да прочиствам картата на апарата и изтрих всички без най-безидейните;)
Та така, опитайте този сладкиш, пък макар и без да усетите повея на морския бриз:


Продукти:

за тестото:

* 125 гр масло;
* 50 гр кафява захар;
* 2 яйца;
* 200 гр брашно;
* 2 с.л. какао;
* 1/2 пакетче бакпулвер;
* 100 мл прясно мляко;
* мазнина за формата.


за пълнежа:

* 300 мл прясно мляко;
* 50 гр грис;
* 80 гр масло;
* 80 гр захар;
* 100 гр кокосови стърготини;
* 2 пакетчета ванилена захар.



Загряваме фурната на 180 градуса. Разбиваме маслото, яйцата и захарта на крем. Смесваме бакпулвера, брашното и какаото, редувайки ги с млякото и после ги добавяме към крема. Разпределяме тестото в тавичка (около 25 см диаметър) и печем за около 25 минути.. Изваждаме от фурната и оставяме да изстине.
В тенджерка сваряваме гриса, маслото и млякото, като бъркаме до сгъстяване. Добавяме захарта, кокосовите стърготини и ванилената захар. Разстиламе сместа върху блата. Отгоре можем да сложим шоколадова глазура, но аз нямах шоколад, затова поръсих с какао преди сервиране. Престоява в хладилник поне 3 часа. Колкото и да бях предубедена към гриса, не съжалявам никак , че го опитах.

43 коментара:

  1. Марте сладкиша ти е жесток и сега ще го сънувам :) Снимките ... ти знаеш казвала съм ти го не веднъж, много добре ти се получават :) А това със системата на снимане и правенето на всичко в крачка за 5 минути и тук те разбирам, мойта работа е същата :)) Сори за изтритите снимки, всички си бием автоголове, но сладкиша пак си е трепач :)
    Хайде гушки и целувки и хубава неделя :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ев, гуш и за вас;)
      По принцип не съм такъв човек, но този път се представих блестящо;)

      Изтриване
  2. Марте, морето го чувам, така че не ми остава нищо
    друго, освен да се насладя на чудесния сладкиш :)
    Прегръдка и усмихната неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Късметлийка си, Дани, с това море наоколо;)
      Вземай от сладкиша и се прегърни от мен!

      Изтриване
  3. Позната история, Мартич. И все пак имаш какво да ни покажеш - много апетитни и хубави кадри! На теб всичко ти се получава, така че няма място за притеснение. Прегръдки и слънчева неделя!

    ОтговорИзтриване
  4. Винаги снимките ти са удивителни! Рецептите - също!

    ОтговорИзтриване
  5. Дам, и при мен се е случвало, с едно натискане и хоп, всичко изчезва. Ама Дани го е казала много точно - на теб, Марте, всичко ти се получава, така че само дерзай. А знаеш ли кое ти се получава най-добре? Да си един страшно слънчев и позитивен човек, който се радвам, че познавам (макар и само виртуално). И както казах, знае ли се, може някой път да се засечем на съботните ти разходки, помниш ли? ;)
    Прекрасна неделя, Марте! И да не забравя сладкиша - комбинацията е убийствена, всичко ми допада, а видът му... Само ще си мечтая..

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери,
      бързи пръсти му се вика;)Много го умея;)
      Благодаря ти и да знаеш, че винаги съм готова да те разходя някоя събота там;)
      Или другаде!Поздрав от мен!

      Изтриване
  6. Ако не си снимала след изтриването има начин за възстановяване на изтритите снимки.:) Прекрасен, шоколадов, калоричен сладкиш:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мащерке, не просто снимах, а много снимах. Чак като седнах вечерта да видя какво съм снимала, установих "проблема".Благодаря ти!

      Изтриване
  7. Връщам се отново, за да напиша точно това, което и DryThyme. Не си ли снимала, можеш да си възстановиш кадрите. Можеш да ми пишеш на мейла, за да ти дам подробна информация. Усмивки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, ще ти пиша, защото този път съсипах, но другия може и да направя така. Благодаря ти!

      Изтриване
  8. Харесва ми идеята с ризата :) , а фонът се е получил много романтичен , какво все не ти харесва , че се критикуваш :) ?
    А сладкиша е супер - непременно ще го опитам !
    Чао ,Мъхче ! Хубава и спорна нова седмица !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, Ивана, аз нямам купчина аксесоари за "фон", затова всяка вещ у дома ми върши работа!
      Спорна седмица и за теб и благодаря!

      Изтриване
  9. Ако не си ревала, не си тръшкала врати и не си събирала очите на чужденци, че ти няма снимките, значи всичко е наред :)) Ама при програмист човек до теб, бива ли да не ти възстанови данните от картата?! Да го стягаш :)))
    Представям си колко шеметни са останалите снимки, съдейки по тези тук! А сладкишът е трепач - ще го опитаме и ние :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хахаха, ами не, ама друг път го направих, заради невъзможността да спрем да снимаме едно море от високо-оплюха ме, че заради моите снимки ще ни отнесе някой и аз се "представих" подобаващо;) А програмиста все още идея си няма за моите "тревоги", то и аз разбрах няколко часа по-късно;)Опитай, Федорска, опитай;)

      Изтриване
  10. Хихи, Марте :) В началото на блога ми много ми се искаше да правя красиво аранжирани снимки... ама не ми се удава, бях накупила един куп ненужни глупости /пропсове май се казва :)/ и се отказах, много мразя да ми се подмятат неща, които по принцип не ползвам и миналата година след земетресението ги подарих на едни приятели, на които им се беше потрошила цялата посуда :) как им се зарадваха, ако знаеш :)
    Сладкишчето е фантазия, а снимките - както винаги чудесни :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зори, как да не ти се получава? Снимките ти носят послание, което е важното. А т.нар. пропсове ще си купя като порасна;)
      Иначе е хубаво, че твоите са усмихнали някого, още повече в онези гадни моменти при вас.
      Благодаря ти!

      Изтриване
  11. И снимките, и сладкишът са супер, давам мило и драго за това сочно парче в чинията. Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ева, за теб е, па макар и не съвършено, като на твоите снимки!Прегръдка!

      Изтриване
  12. Марте,нещо май ме стягаш?Това отгоре на мен баш на трети слой шоколадов крем си ми изглежда и даже очаквах да видя състава в рецептата,а ти сега тук с някакво какао ме прилъгваш.....аааа,шоколадче е,или поне на мен така ми се иска :) .
    Готина риза на сини гюлчета....добра идея ми даваш да погледна на ризите на половинката с друго око,на моя обаче са все едни квадратчести.
    На мен грисът ми е на сърце,така че приветствам десерта радушно,чудесен е!
    Хубава нова седмица,па макар и последна за това лято! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, хвана ме;) Но явно е от възрастта;) Вярвай ми, или не съм го сложила аз този слой, или съм го правила насън- нямам никакви спомени, но като гледам, вЕрно е шоколад;) Ама отгоре с какао;) Както и да е, знаеш как се прави глазура;))))
      И квадратчестите ризки ще лепнат идеално;)
      Хубава и на теб последна августовска седмица!

      Изтриване
  13. Много готинко се е получило, да му се не види и ситуацията, но ние нали хапнахме сладкиш, другото ...., прегръдка и много цветен понеделник!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Другото се преживява, Линче-важно е да е сме запомнили хубавото;)
      Прегръдка и за теб!

      Изтриване
  14. това е мн интересна комбинация, шоколадовото с грис, бих пробвала. Снимките ти пак и пак са се получили. Абе, направо ми се прияде... в синя морска стая с един коктейл.. кокосов))

    ОтговорИзтриване
  15. Мъх, а какво има над пълнежа? Не е ли нещо шоколадово или на мен така ми се струва? Снимките са си много готини! Кокосът от кокосовия орех ли си го настърга (-:

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дида, и ти ме хвана- ами явно е шоколад, но както казах и на Роси, забравила съм, че го сложих;) Кокосът..... не.... не го стъргах, той само позира;)Мерси!

      Изтриване
  16. Шоколадово, кокосово и с дъх на море!Мартичка, при теб винаги се получава!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  17. Мъхче, не знам кое не се е получило, ама аз веднага се пренесох пак на морето, нищо, че тъкмо се завърнах. Супер са си снимките, де и аз да влагах такова старание, пък нека после ми останат безидейните.
    Сладкиша изглежда убийствено, а грис и стърготинки ще да е нещо интересно като вкус, не съм пробвала досега.
    Искам пак на морето!

    ОтговорИзтриване
  18. Ех, Марийче, да ти завиди човек;)
    Този вкус и за мен беше новост, но ми допадна и пак ще го правя;)
    И аз искам пак море!!!!

    ОтговорИзтриване
  19. Сладкишът звучи страхотно, и снимките ти са много хубави. Достатъчно са останали :) за да искам до опитам сладкиша!
    Правих сиропа от маточина и много ни хареса! Благодаря, Марти, че сподели!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети, благодаря!
      И за думите за маточината;) Хубава неделя!

      Изтриване
  20. Обичам тази симбиоза в сладкиши :) Снимките ти са чудесни, Мъхче! И тези загатнати уроци си ги записвам, че при мен е цоп и щрак :) Хубав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  21. Un dolce che mi piace moltissimo..complimenti per il tuo blog.
    A presto.
    Inco

    ОтговорИзтриване
  22. Жестоки снимки ... красива риза ...и познай как ми подейства този сладкиш рано сутринта ? :)
    И да напишеш тайната рецепта за третия слой Мъхче ... че съм намислила да те копирам , ама искам да ми се получи точно това което виждам на снимката :)
    :) :) :) Усмихнат септемврийски понеделник :)

    ОтговорИзтриване