четвъртък, 24 февруари 2011 г.

Книга за пораснали деца



"Да убиеш присмехулник" е посочена като една от книгите, които човек задължително трябва да прочете през живота си. На някои места се споменава, че това е детска книга. Аз обаче не съм съвсем сигурна, че е така. Може би защото едва вчера я завърших, а вече съм много далеч от детската възраст. Всъщност съм доволна, че чак сега свърших тази "работа", защото си дадох сметка колко съм се отдалечила от тази възраст, а това не е много похвално....
Историята е разказана през погледа на едно 9-годишно момиче, което живее заедно с брат си и баща си в едно малко американско градче. През нейните детски очи историите за изнасилване, смърт и расови предразсъдъци, показват колко много децата разбират и колко възрастните не виждат това. Книгата тече увлекателно, леко и без напрежение. Но въпреки това посланията и са актуални и днес, макар че е написана преди 50-тина години.
Това е книга за добротата, искреността, човешките слабости, за истината за света на възрастните и връщането в детсвото.
Финалната реплика в книгата:
"Почти всички хора са добри, Скаут, когато най-после ги видиш"
е нещото, което трябва да се опитам да не забравя!!!




Няма коментари:

Публикуване на коментар